LUCEM SEQUIMUR

LUCEM SEQUIMUR
Ποιός έκρυψε το φως και πάλι απόψε;

Ένα καντήλι μοναχό του ξεψυχά,
μες στο σκοτάδι η ψυχή μου κυνηγά
ένα αχνό φως που περιμένει πάλι απόψε
κάπου κρυμμένο στου μυαλού μου τη γωνιά!

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

ΠΤΥΧΙΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ

Τον τελευταίο καιρό έχει παρουσιαστεί μία σύγχυση γύρω από την απόκτηση ενός πτυχίου που να πιστοποιεί τη γνώση των αγγλικών και αυτό διότι διάφοροι φορείς κυκλοφορούν πτυχία, τα οποία προβάλλουν ως εύκολα και βατά, αλλά δυστυχώς πολλές φορές δεν αναγνωρίζονται.

Αυτό το οποίο πρέπει να κατανοήσουν οι περισσότεροι μαθητές, φοιτητές, εργαζόμενοι, οι οποίοι επιθυμούν να αποκτήσουν ένα πτυχίου της αγγλικής γλώσσας, είναι ότι τίποτα δεν μπορεί να επιτευχθεί ως δια μαγείας και τίποτα δεν είναι εύκολο. Είναι καλύτερο να αφιερώσει κάποιος χρόνο στο να μάθει καλά μια ξένη γλώσσα, παρά να μάθει επιφανειακά και μισά πράγματα και αυτό γιατί είναι ένα εφόδιο που θα του χρειαστεί είτε στην καθημερινότητά του είτε στην εργασία του. Όπως και να 'χει, τα αγγλικά είναι μες στη ζωή μας.

Αν είσαι μαθητής συνιστώ να συμμετάσχεις στις έγκυρες εξετάσεις του Michigan και του Cambridge. Υπάρχει και το Edexel του Palso, του συλλόγου των φροντιστηριακών οργανισμών, αλλά για εμένα καλύτερα τα δύο πρώτα.

Αν θες να δώσεις εξετάσεις για ένα ξένο Πανεπιστήμιο, το οποίο δεν απαιτεί Lower ή Proficiency είτε Michigan είτε Cambridge, συνίσταται το TOEFL, στο οποίο πρέπει να επιτύχεις τη βαθμολογία που απαιτεί το πανεπιστήμιο όπου επιθυμείς να εισαχθείς, διαφορετικά θα πρέπει να το ξαναδώσεις.

Αν είσαι εργαζόμενος και θες απλά ένα πτυχίο για να εισαχθείς στο δημόσιο μέσω ΑΣΕΠ, το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας είναι έγκυρο, ενώ επίσης κυκλοφορεί και το Toeic της Ελληνοαμερικάνικης Ένωσης, στο οποίο πρέπει να κατακτήσεις της βαθμολογία που ζητείται από την προκήρυξη του ΑΣΕΠ που σε ενδιαφέρει, διαφορετικά οφείλεις να ξαναδώσεις.

Το Toeic και το Κρατικό πτυχίο μπορούν να τα δώσουν και μαθητές - φοιτητές, απλά είναι πτυχία που αφορούν κυρίως τον δημόσιο και σε μερικές περιπτώσει και τον ιδιωτικό τομέα, αλλά όχι τα πανεπιστήμια.

Υπάρχουν και άλλα πτυχία, πολλά απο τα οποία δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμα ή είναι υπό δοκιμή. Για εμένα τα ανωτέρω είναι τα καλύτερα και ιδιαίτερα του Michigan και του Cambridge, τα οποία και έχουν αντέξει στον χρόνο.

Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Ανέλαβα μία κοπέλα στα αγγλικά, η οποία εργάζεται και η οποία δεν έχει Lower, καθώς όταν ήταν μικρή τα είχε παρατήσει για τους δικούς της λόγους. Αυτή η κοπέλα επιθυμεί να κάνει ένα μεταπτυχιακό, αλλά και να συμμετάσχει σε διαγωνισμό του δημοσίου. Το Πανεπιστήμιο, στο οποίο θέλει να περάσει απαιτεί Proficiency ή Toefl με σκορ 550- 715. Από την άλλη αν δώσει για Toefl (γιατί για Proficiency δεν προλαβαίνει), θα πρέπει να δώσει και για Toeic ή κρατικό για την προκήρυξη του ΑΣΕΠ, καθώς το Toefl δεν αναγνωρίζεται από τον ΑΣΕΠ και θέλει να πάρει και το Lower. Οπότε αυτή η κοπέλα μέσα σε ένα χρόνο πρέπει να δώσει 2-3 πτυχία που απαιτούν πολύ διάβασμα.

Τι καταλάβατε από το παραπάνω παράδειγμα; Τα αγγλικά έχουν μπει κανονικά στη ζωή μας, στον φοιτητικό και επαγγελματικό χώρο και όσο πιο μικροί τα κυνηγήσουμε, τόσο το καλύτερο. Γι' αυτό συμβουλεύω τους νέους μαθητές-φοιτητές να πάρουν οπωσδήποτε ένα Lower τουλάχιστον. Θα σας χρησιμεύσει.
Νέα δεδομένα στη βαθμολόγηση των γραπτών τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις θα αντιμετωπίσουν οι φετινοί υποψήφιοι, μετά τις αλλαγές που έκανε το ΥΠΕΠΘ.

Για πρώτη φορά φέτος δίνεται η δυνατότητα στα μέλη κάθε Βαθμολογικού Κέντρου να παρεμβαίνουν όταν κριθεί αναγκαίο, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη δυνατή σύγκλιση στην αξιολόγηση των βαθμολογητών. Παράλληλα στη διαδικασία της βαθμολόγησης, ο πρώτος βαθμολογητής δεν θα υπογραμμίζει πια- όπως έκανε μέχρι πέρσι- ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό, αλλά απλά θα αναγράφει με κόκκινο στιλό τον βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού, θα υπογράφει στην ειδική θέση του γραπτού και μετά την ολοκλήρωση της διόρθωσης, θα επιστρέφει τα γραπτά στην επιτροπή του Βαθμολογικού Κέντρου. Ο δεύτερος βαθμολογητής θα σημειώνει με πράσινο στιλό ελλείψεις, σφάλματα, αδυναμίες ή ατέλειες πάνω στο γραπτό και θα αναγράφει τον βαθμό στον ειδικό χώρο κάθε γραπτού. Ο βαθμός είναι στην κλίμακα 0 - 100.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της δεύτερης βαθμολόγησης και αφού ελεγχθεί η αναγραφή του βαθμού του δεύτερου βαθμολογητή σε κάθε γραπτό και στις δύο θέσεις αριθμητικώς και ολογράφως, αποσφραγίζεται από τη γραμματεία ο βαθμός του α΄ βαθμολογητή και ελέγχεται αν έχει διαφορά από τον δεύτερο βαθμολογητή μεγαλύτερη των 12 μονάδων. Εάν η διαφορά είναι μεγαλύτερη από 12 μονάδες στην κλίμακα 0- 100, τότε στο συγκεκριμένο τετράδιο, αφού επικαλυφθούν οι βαθμολογίες του πρώτου και του δεύτερου βαθμολογητή με αδιαφανή αυτοκόλλητα, παραδίδεται από τη γραμματεία στον αναβαθμολογητή, ο οποίος σημειωτέον δεν μπορεί να είναι από αυτούς που αξιολόγησαν το συγκεκριμένο γραπτό για πρώτη ή δεύτερη βαθμολόγηση.

Η Νεοελληνική Γλώσσα
Αλλαγές έχουμε και στη βαθμολόγηση της Νεοελληνικής Γλώσσας, της οποίας η εξέταση αφορά στο σύνολο των υποψηφίων. Από φέτος στο μάθημα αυτό, το πρώτο θέμα βαθμολογείται με 25 μονάδες και το δεύτερο με 35, οι οποίες κατανέμονται σε επιμέρους ερωτήσεις, ενώ το τρίτο θέμα βαθμολογείται με 40 μονάδες. Σύμφωνα με τις νέες αλλαγές, αν ο υποψήφιος φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται, αντικείμενο ή μέσο απ΄ όσα έχουν απαγορευθεί, ή αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή θορυβεί και δεν συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών, επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων, απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση και το γραπτό βαθμολογείται με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).


Καθοριστική η βαθμολογία

Ο ΓΡΑΠΤΟΣ βαθμός στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα θα έχει και φέτος καθοριστική σημασία για τους χιλιάδες υποψηφίους, καθώς είναι αυτός που «κανονίζει» τελικά και εκ των υστέρων την κίνηση της βαθμολογίας σε κάθε μάθημα, αφού έχει τη δυνατότητα να ανατρέπει όλα τα προηγούμενα δεδομένα. Από αυτή την άποψη, η γραπτή επίδοση των υποψηφίων έχει μεγάλη σημασία στη διαμόρφωση της συνολικής βαθμολογίας τους. Ιδιαίτερα τα μαθήματα Κατεύθυνσης, και από αυτά ακόμη περισσότερο τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, παίζουν τον ρόλο του... τροχονόμου της πρόσβασης.

Πηγή: www.tanea.gr

ΑΓΓΛΙΚΑ-ΓΑΛΛΙΚΑ-ΙΣΠΑΝΙΚΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Για όσους δεν διαθέτουν χρόνο για μαθήματα Αγγλικών-Γαλλικών-Ισπανικών παραδίδονται μαθήματα μέσω διαδικτύου με οργανωμένες ασκήσεις, οπτικοακουστικό υλικό, άμεση διόρθωση των γραπτών και απ'ευθείας επικοινωνία. Ο χρόνος καθορίζεται κατόπιν συνενοήσεως. Απαραίτητη η κατοχή webcam, μικροφώνου και σύνδεση σε msn. Για πληροφορίες απευθυνθείτε στο email: georgette_zach@yahoo.gr