LUCEM SEQUIMUR

LUCEM SEQUIMUR
Ποιός έκρυψε το φως και πάλι απόψε;

Ένα καντήλι μοναχό του ξεψυχά,
μες στο σκοτάδι η ψυχή μου κυνηγά
ένα αχνό φως που περιμένει πάλι απόψε
κάπου κρυμμένο στου μυαλού μου τη γωνιά!

Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ


Θαλής ο Μιλήσιος, Σόλων ο Αθηναίος, Πιττακός ο Μυτιληναίος, Περίανδρος ο Κορίνθιος, Κλεόβουλος ο Λίνδιος, Βίας ο Πριηνεύς, Χίλων ο Λακεδαιμόνιος vs David Naylor (καθηγητής ιατρικής στον Καναδά), Gavin Brown ( καθηγητής μαθηματικών στην Αυστραλία), Gudmund Hernes ( καθηγητής κοινωνικών επιστημών στην Δανία), Lap-Chee Tsui ( καθηγητής βιολογίας στο Χόνγκ Κόνγκ), Joseph Ritzen ( καθηγητής οικονομικών στην Ολλανδία), John Sexton ( καθηγητής νομικής στις ΗΠΑ), Λίντα Κατέχη (όπα, Ελληνίδα - Καθηγήτρια Ηλεκτρολόγος, Μηχανολόγος και Μηχανικός Ηλεκτρονικών υπολογιστών), Patrick Aebisher ( καθηγητής νευροεπιστήμης στην Ελβετία), James Duderstadt ( καθηγητής επιστημών και μηχανικής στις ΗΠΑ). (Για τους αρχαίους Έλληνες σοφούς δεν είπα τίποτα, καθ΄ότι ήταν γνωστό ότι ανεξαρτήτως της επαγγελματικής τους ιδιότητας διακρίνονταν για την πολυπραγμοσύνη τους, ίδιο γνώρισμα της ανθρωπιστικής αντίληψης και ασύμφωνο με τη σύγχρονη εμμονή για εξειδίκευση και μονοδιάστατη ενασχόληση με τα πράγματα. Όπως και να έχει οι περισσότεροι ασχολούνταν με την πολιτική και τη νομοθεσία.)
Οι επτά αρχαίοι Έλληνες σοφοί αντιπαραβάλονται με τους ''επτά σύγχρονους σοφούς'', οι οποίοι απαρτίζουν την επιτρόπη που συστάθηκε προκειμένου να δοθεί μία λύση στο καταταλαιπωρημένο εκπαιδευτικό σύστημα. Και μιας και η υπουργός παιδείας μιλάει για ριζικές αλλαγές, πρέπει να κατανοήσει ότι η ρίζα του δέντρου ξεκινάει από το έδαφος, από τη βάση κι όχι από τα κλαδιά, διαφορετικά γιατί να μιλάμε για ριζικές αλλαγές;
Ριζικές αλλαγές θα έπρεπε να πραγματοποιηθούν από τη βασική εκπαίδευση, το δημοτικό σχολείο κι όχι φοιτώντας αρχικά σε ένα απαρχαιωμένο και ελλιπές σύστημα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ξαφνικά να κληθεί ο μαθητής ως δια μαγείας να μεταπηδήσει και να προσαρμοστεί στο ''εκσυγχρονισμένο'' πλέον σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κι όλα αυτά για να δείξουμε στους καλούς Ευρωπαίους γείτονες ότι είμαστε νοικοκυραίοι κι ότι συνετιζόμαστε σιγά σιγά με το καταστατικό της πολυκατοικίας στην οποία συζούμε και στην οποία εμείς, οι Έλληνες, ζούμε ακόμα στον πρώτο όροφο, ενώ οι υπόλοιποι εκτός Βαλκανίων, έχουν τα ρετιρέ τους ψηλά και προσπαθούν να φτάσουν τους ουρανοξύστες των ΗΠΑ. Πάλι καλά που δεν είμαστε ακόμη στο ισόγειο!
Μα, αλήθεια τι θα προσπαθήσουν οι ταλαίπωροι μελετητές να λύσουν στο εκπαιδευτικό μας σύστημα; Μάλλον, για να το θέσω καλύτερα, στην τριτοβάθμια εκπαίδευσή μας; Στη χώρα, όπου μορφές σαν τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη εισήγαγαν τις έννοιες της απόλυτης Ιδέας, της αρετής, της ιδανικής πολιτείας και όρισαν την πραγματική υπόσταση της ουσιαστικής παιδείας, έρχονται να επιβληθούν και να ορίσουν εκ νέου το περιεχόμενο της παιδείας, η οποία γίνεται όσο παεί ολοένα και πιο τεχνοκρατική. Και οι κυβερνόντες ομιλούν για ένα πρόβλημα που η ίδια η κοινωνία, η ίδια η πολιτεία δημιούργησε παραβλέποντας τις αξίες και τις αρχές του ελληνικού πολιτισμού.
Ριζικές αλλαγές ή επιδερμικές τροποποιήσεις; Ουσιατική παιδεία ή κατευθυνόμενη μάθηση; Καιρός να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας και να πάρουμε θέση, καθώς από την παιδεία εξαρτάται το μέλλον μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: